پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
تأثیر میوه ها بر مو
نوشته شده در 27 شهريور 1389
بازدید : 2104
نویسنده : TAKPAR
تأثیر میوه ها بر مو
تأثیر میوه ها بر مو

میوه ها به دلیل دارا بودن املاح و موادمعدنى تأثیر بسزایى را در سلامت بدن، پوست و مو ایفا مى کنند. به طور متوسط میوه ها به مقدار قابل توجهى سرشار از کلسیم، فسفر، سدیم، پتاسیم، منیزیم و آهن بوده و براى تأمین، رشد و استحکام پوست و مو بسیار مؤثر و سودمند هستند و انواع ویتامین ها را به بدن مى رسانند.
انسان مى تواند با مصرف میوه ها مقدارى از کمبود غذایى خود راتأمین کنند، زیرا ترکیبات غذایى که براى بدن لازم است، کم و بیش در ساختمان میوه ها به کار رفته اند. همچنین مصرف مداوم میوه ها به دلیل داشتن آب، قندها، چربى ها، پروتئین ها، اسیدهاى آمینه، ویتامین ها و… در پیشگیرى از بیمارى هاى مختلف خصوصاً بیمارى هاى پوست و مو مانند ریزش مو و حتى درخشندگى، استحکام و رشد و نمو موها نقش چشمگیرى را ایفا مى کنند و حالت طراوت و زیبایى را به پوست و مو مى دهند، با توجه به این که علت اصلى ریزش مو در افراد، کمبود ویتامین، پروتئین و املاح معدنى است، بنابراین عدم مصرف میوه ها و سبزى ها صدمات جبران ناپذیرى را بر جاى مى گذارد.
دکتر «مسعود داوودى» محقق پوست و مو در این زمینه معتقد است: اصولاً میوه ها و سبزى هاى تازه انواع و اقسام ویتامین ها و موادمعدنى را به بدن مى رسانند و از آن جا که وجود این مواد در سلامت پوست و مو مؤثرند، بنابراین خوردن میوه ها مى تواند در سلامت و شادابى پوست و مو نقش مهمى را ایفا کنند. همچنین ویتامین هاى CوE موجود در میوه ها به دلیل داشتن خواص آنتى اکسیدانى، فرآیندهاى تخریبى موجود در پوست و مو را تاحدودى کاهش مى دهد و پوست و مو در اثر عوامل آسیب رسان بیرونى همچون آفتاب، داروها و سن و تغییر و تحولات موجود آسیب پذیر خواهند بود.

وى معتقد است: افراد فقط با مصرف و خوردن میوه هاى تازه مى توانند ویتامین هاى موجود در آن ها را جذب کنند و از تخریب و ریزش مو جلوگیرى نمایند، این در حالى است که عصاره آن ها و مالیدن آنها روى موى سر به دلیل عدم جذب فایده اى ندارد و حتى کرم هاى گیاهى نیز مى توانند باعث لطافت و مرطوب کنندگى پوست و مو شوند ولى باعث سلامت پوست و مو نمى شوند و موخوره ها را نیز از بین نمى برد.
دکتر «غلامحسین غفارپور» متخصص پوست و مو نیز معتقد است: مالیدن و خوردن میوه ها تفاوت چندانى در سلامت و رشد موها ندارد، فقط تاحدودى مى توانند پروتئین ها را به موها برسانند به عنوان مثال وجود ماده پروتئینى در گیاه سویا باعث درخشندگى موها مى شود ولى باعث استحکام موها نمى شود.
همچنین موادى همچون روغن بادام شیرین به عنوان مرطوب کننده موها نقش مفیدى داشته ولى باعث سلامت موها نمى شود و موخوره ها را نیز از بین نمى برد.
«میترا روزبهانى» متخصص تغذیه در این زمینه مى گوید: میوه ها و سبزى ها به دلیل داشتن ویتامین ها و مواد معدنى نقش مهمى را در رشد و حفظ موها دارد، همچنین غذاهایى مانند نان و برنج که منابع قوى ویتامین B هستند مرکباتى همچون کیوى که منابع غنى ویتامین C هستند، نیز در رشد و نمو موها تأثیر بسزایى دارند.شیک پوشان .کام، وى معتقد است: عنصر روى نیز که در موادى همچون گوشت قرمز و منابع پروتئینى یافت مى شود از جمله عناصرى است که باعث استحکام موها شده و از ریزش مو جلوگیرى مى کند، همچنین کمبود آهن که به صورت مخفى خود را نمایان مى سازد باعث خستگى، بى حالى و حتى ریزش موها مى شود بنابراین افراد خصوصاً زنان باید منابع حاوى آهن همچون گوشت قرمز، جگر، عدس، کشمش را در برنامه غذایى خود بگنجانند و از ویتامین هایى همچون A مانند جگر و ویتامین E مانند دانه هاى روغنى موجود در روغن کبد ماهى در این زمینه استفاده نمایند.
وى معتقد است: ویتامین بیوتین نیز که از خانواده ویتامین B است و حتى عنصر سلنیوم در رشد و حفظ موها تأثیر بسزایى دارند.
وى مى گوید: مصرف میوه ها به طور موضعى تأثیرى بر رشد و نمو موها ندارد، زیرا مدت زمان تماس با این مواد کوتاه است، همچنین شامپوهاى حاوى مواد پروتئینى نیز تأثیر مثبتى را بر روى استحکام و رشد موها ندارد، بنابراین توصیه مى شود تا افراد بیشتر خوردن میوه ها را در برنامه غذایى خود بگنجانند و از ویتامین ها و پروتئین هاى موجود در آن نهایت استفاده را ببرند.
دکتر «مونا بهار» متخصص پوست و مو نیز مى گوید: کمبود مواد غذایى و میوه ها ازمهمترین علل ریزش مو محسوب مى شود زنانى که عمدتاً براى پیشگیرى ازچاقى و افزایش وزن از رژیم هاى غلط غذایى که پایه آن ها براساس مصرف نکردن میوه ها و غذاهاى سرشار از پروتئین، ویتامین، مواد قندى و نشاسته اى است، عوارضى همچون افزایش ریزش را به دنبال خواهد داشت. همچنین افرادى که به دلیل بیمارى ها مواد غذایى و میوه هاى کافى به آن ها نمى رسد، بیش از سایرین در معرض ریزش مو قرار مى گیرند. وى معتقد است: افراد براى تقویت موها و جلوگیرى از ریزش مو باید به مقدار قابل توجهى از میوه ها، سبزیجات، آب میوه هاى گوناگون همچون آب (خیار، هلو، انگور و…) استفاده نمایند. نوشیدن سه لیوان آب انگور در شبانه روز براى کسانى که در بیمارى هستند و براى پیشگیرى از ریزش مو بسیار مفید و مؤثر است.
وى مى گوید: کمبود ویتامین هاى B و همچنین سوءتغذیه نیز در ریزش مو ها نقش مهمى را ایفا مى کنند، بنابراین مصرف میوه هایى که حاوى این ویتامین ها هستند، نقش چشمگیرى در جلوگیرى از ریزش موها دارد، مصرف سبوس گندم، جو، پوست شلتوک برنج و ماءالشعیر، کاهو، گوجه فرنگى، شیر، کدو، انبه نیز از جمله منابع غذایى محسوب مى شوند که تأثیرات بسزایى را در رشد واستحکام موها ایفا مى کند.
وى مى گوید: ویتامین Aموجود در میوه هایى همچون زرد آلو، توت فرنگى و خرما نیز براى تقویت پوست و مو لازم است.
به گزارش ShikPoshan.COm، مصرف مغز ها نظیر نارگیل، پسته، بادام زمینى به دلیل داشتن پروتئین، ویتامین B1 و B2 براى درمان شوره سر و ریزش مو مفید است، همچنین مصرف موضعى روغن نارگیل و روغن بادام باعث تقویت و درخشندگى موها مى شود.
وى مى گوید: افراد مبتلا به شوره سر و ریزش مو مى توانند هفته اى یک یا دو مرتبه باروغن زیتون سرشان را ماساژ دهند که علاوه بر درخشندگى موها از سفید شدن مو نیز جلوگیرى مى کند.
وى در پایان مى گوید: کمبود مس نیز باعث اختلال در رشد مو و رنگدانه پوست مى شود که با مصرف میوه هایى همچون خرما، انجیر خشک، سیب قرمز، فندق ، گردو، مواد غذایى نظیر زرده تخم مرغ، جگر، دل و قلوه مى توان کمبود مس را جبران کرد و از ریزش مو ها به طور چشمگیرى جلوگیرى کرد

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: تأثیر میوه ها بر مو ,



شامپوی مناسب
نوشته شده در 27 شهريور 1389
بازدید : 2196
نویسنده : TAKPAR

یكی از مواردی كه بر طراوت و شادابی مو تأثیر گذار است نوع شامپویی است كه فرد استفاده می كند. شما می توانید با شناخت از جنس موی خود یكی از شامپو های زیر را انتخاب كنید.
در حال حاضر شامپوهایی محتوی عصاره گیاهان و یا مواد شیمیایی خاص وارد بازار شده است كه حتما شما نیز نمونه‌های آن را دیده‌اید. آیا می‌دانید هر یك از این عصاره‌ها چه اثری بر پوست‌سر و موهای شما می‌گذارند؟

شامپوهای حاوی عصاره گل‌گندم:
موهای جوگندمی (سفید و مشكی) و یا موهایی كه دكلره (مش) شده‌اند، نیاز به مراقبتی ویژه دارند. عصاره گل‌گندم شادابی، درخشندگی و بازتاب نقره‌ای را برای موهای شما به ارمغان می‌آورد و از ایجاد ته‌رنگ زرد در این نوع موها جلوگیری می‌كند.‌‌

شامپوهای حاوی عصاره گل‌بابونه:
گل‌بابونه به علت خاصیت رنگی خود موجب بازتاب طلایی رنگ و درخشش موهای طلایی و قهوه‌ای روشن می‌شود.

شامپوهای حاوی عصاره حنا:
موهایی كه به رنگ شرابی و یا خرمایی درمی‌آیند، پس از مدتی به قرمزی می‌زنند. برای اینكه رنگ شرابی موهای شما كاملا حفظ شود و درخشش و زیبایی داشته باشد، از عصاره حنا استفاده كنید.

شامپوهای حاوی عصاره گیاه سدر:
در اثر ترشح بیش از حد چربی در پوست‌سر، موها چرب و سنگین می‌‌شوند. عصاره سدر، اثر پاك‌كنندگی دارد و میزان ترشح چربی را تنظیم می‌كند. شامپوهای حاوی عصاره سدر با كاهش چربی اضافی پوست، خارش سر را از بین برده و موجب پرپشت‌ شدن و شفافیت موها می‌شود.

شامپوهای حاوی عصاره رزماری:
عوامل محیطی مانند آلودگی هوا، شانه زدن خشن، پوش و استفاده زیاد از سشوار... سبب خشكی و شكنندگی موها می‌شوند. برای مقابله با این عوامل، استفاده از شامپوهای حاوی عصاره رزماری كه حاوی مواد پاك كننده ملایم است، توصیه می‌شود.

شامپوهای حاوی عصاره گیاه گزنه:
عصاره این گیاه ترشح غدد سبابه را تنظیم كرده و چرب شدن ریشه مو را به تاخیر می‌‌اندازد.

شامپوهای حاوی عصاره گل لادن:
این عصاره برطرف كننده شوره‌های ریز و پوسته‌های سر بوده و به موها شادابی و سلامت می‌بخشد.

شامپوهای حاوی روغن خز:
روغن خز علاوه بر دارا بودن خاصیت نرم‌كنندگی كوتیكول مو، خاصیت تغذیه‌كنندگی نیز داشته، نرمی و درخشندگی خاصی به موها می‌بخشد. همچنین ضدموخوره بوده و از گره خوردن موها جلوگیری می‌كند.

شامپوهای حاوی عصاره انار:
عصاره انار به دلیل دارا بودن خاصیت ثابت كنندگی مستقیم رنگ روی كراتین مو، درخشندگی موهای رنگ شده را افزایش می‌دهد. همچنین تغذیه كننده، محافظت كننده، ترمیم و مرطوب كننده است.

شامپوهای حاوی شیر بادام:
این نوع شامپوها دارای خواص حجم‌دهندگی هستند و به موهای پژمرده ، شادابی می‌بخشند.

شامپوهای حاوی شیر جوی صحرایی:
شیر جوی صحرایی علاوه بر نرم كردن مو، ضدگره خوردگی، ضدالكتریسته ساكن و حجم دهنده‌است.

شامپوهای حاوی عصاره گل صدتومانی:
این عصاره التیام‌بخش پوست‌های سر‌‌آسیب‌‌دیده بر اثر محصولات نامناسب آرایشی بهداشتی، آلودگی هوا و استرس است. این نوع شامپوها از رشد قارچ پیتروسپروم (عامل مولد شوره) جلوگیری می‌كنند.

شامپوهای حاوی عصاره گل‌همیشه‌بهار:
این نوع شامپوها التیام‌بخش، نرم‌كننده و محافظت‌كننده پوست‌اند و برای كودكان و نوزدان بسیار مناسب می باشند.

شامپوهای حاوی عصاره میوه نخل بومی آمریكای جنوبی:
این عصاره تولید چربی در پوست سر را مستقیما و از طریق تنظیم غدد چربی كاهش می‌دهد.

شامپو حاوی عصاره سیر:
سیر دارای تركیبات گوگردی است كه خاصیت ضدعفونی كننده، میكروب‌كشی و جرم‌كشی به این گیاه می‌دهد. سیر حاوی مواد معدنی از قبیل كلسیم، سدیم، پتاسیم و آهن و سرشار از ویتامین AA، 1B، 2B و C است. به همین دلیل است كه به عنوان یك آنتی‌اكسیدان نیز می‌تواند، عمل كند و سبب افزایش جریان خون در مویرگ‌های سطح پوست و مو می‌شود. سیر همچنین از ریزش مو و‌ آسیب‌ به پوست جلوگیری می‌كند. افزایش فشارخون در سطح پوست موجب افزایش رشد مو و ضخیم شدن موها می‌شود. سیر یكی از عوامل افزایش فشارخون در سطح پوست و مو است

شامپوهای حاوی اسید سالسیلیك:
این ماده برای درمان سریع شوره‌های چسبنده و مقاوم بسیار موثر است.

شامپوهای حاوی خاك‌رس سفید:
این ماده چربی اضافی مو را به آرامی جذب می‌كند.

شامپوهای حاوی كریتول:
این ماده پوسته‌ریزی را كاهش داده و خارش و قرمزی را التیام می‌بخشد.

شامپوهای حاوی داروی كلوتریمازول:
این ماده برای موهایی كه دارای شوره خشك و مقاوم است، مناسب و یك ماده ضدشوره قوی است..
با افزایش سن، موها هم مانند پوست و سایر اعضای بدن دچار تغییر و تحول می‌شوند. عوامل خارجی مانند نور خورشید، آلودگی هوا، فر زدن و رنگ كردن موها، برس كشیدن مداوم و ... موها را آسیب‌پذیر می‌كنند و سبب پیری زودرس آنها می‌‌شوند. حفاظت و نگهداری از مو برای حفظ شادابی و جوانی آن امری ضروری است.


:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: شامپوی مناسب ,



آزمایش‌های پیش از ازدواج
نوشته شده در 27 شهريور 1389
بازدید : 2248
نویسنده : TAKPAR


آزمایش‌های پیش از ازدواج

آزمایش‌های رایج ازدواج شامل آزمایش کنترل اعتیاد برای هر دو نفر، بررسی بیماری‌های مقاربتی از جمله سیفلیس و بررسی زوجین از نظر تالاسمی است. علاوه بر این، تزریق واکسن کزاز برای خانم‌ها و گذراندن کلاس مشاوره تنظیم خانواده برای زوجین الزامی است. در صورتی که زوجین با هم فامیل باشند یا در فامیل خود مشکلات و بیماری‌های وابسته به ارث دیگری داشته باشند می‌توانند آزمایش ژنتیک را هم انجام دهند.

آزمایش VDRL یا تشخیص سیفلیس

سیفلیس یک بیماری آمیزشی مسری است که به راحتی از زن به مرد یا از مرد به زن منتقل می‌شود، البته این بیماری می‌تواند از طریق مادر باردار مبتلا به نوزاد نیز سرایت کند. این باکتری به طور طبیعی فقط انسان را آلوده می‌کند. سیفلیس بیماری عفونی خطرناکی است و به راحتی دستگاه تناسلی، پوست و دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند. علایم سیفلیس معمولا 3 تا 6 روز پس از تماس جنسی ظاهر می‌شود و به طور وسیعی در بدن پخش شده و سبب ضایعاتی در استخوان‌ها، چشم‌ها، مخاط، مفاصل و سیستم قلبی عروقی و عصبی مرکزی می‌شود که شامل زخم‌های قرمز و بدون دردی به نام شانکر روی بدن به خصوص آلت تناسلی در مردان، مهبل و گردن رحم در زنان و دهان یا مقعد در هر دو جنس است. از دیگر علایم این بیماری می‌توان به بزرگی غدد لنفاوی در گردن، زیر بغل یا کشاله ران، سردرد، گاهی اوقات تب، زوال ذهنی، ناتوانی جنسی، عدم تعادل و بیماری قلبی اشاره کرد. نوع دیگر سیفلیس، سیفلیس مادرزادی است. مادر مبتلا به سیفلیس می‌تواند جنین خود را آلوده کند و اگر این عفونت شدید باشد می‌تواند حتی به سقط جنین منجر شود. در نتیجه به منظور پیشگیری از این بیماری انجام آزمایش تشخیصی از طریق خون برای کلیه مردان در زمان ازدواج و خانم‌هایی که مجدد ازدواج می‌کنند اجباری است.

آزمایش اعتیاد

از آنجا که اعتیاد جزو ناهنجاری‌های اجتماعی محسوب شده و از نظر آماری تعداد زیادی از طلاق‌ها مربوط به اعتیاد یکی از زوجین است، شناسایی افراد معتاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، به خصوص اینکه فرد معتاد سعی در مخفی نگه داشتن اعتیاد خود دارد. به همین منظور نمونه‌گیری از ادرار باید در حضور ناظر و یا در حضور دوربین‌های مداربسته انجام شود. باید در نظر داشت جواب مثبت آزمایش حتما مبنی بر معتاد بودن فرد نیست زیرا مصرف برخی از داروها سبب مثبت شدن نتیجه آزمایش می‌شود. به عنوان مثال مصرف قرص ایبوپروفن می‌تواند سبب مثبت شدن تست حشیش شود یا مصرف برخی آنتی‌بیوتیک‌های خاص مانند آموکسی‌سیلین با تست هرویین و کوکایین تداخل می‌کند و یا مصرف ضد دردها، آنتی‌هیستامین‌ها و آب‌نبات‌های سرد می‌تواند موجب مثبت شدن تست آمفتامین شود. بنابراین به زوجین توصیه می‌شود حتی‌الامکان 72 ساعت قبل از آزمایش از مصرف این دسته از داروها خودداری کنند. نکته مهم و قابل توجه دیگر اینکه جواب منفی آزمایش نشان‌دهنده وضعیت فرد در چند روز اخیر است، در نتیجه اگر فردی معتاد باشد یا به‌صورت تفریحی از مواد مخدر استفاده کند می‌تواند با مصرف نکردن مواد در چند روز اخیر سبب منفی شدن نتیجه آزمایش خود شود. متاسفانه برای پنهان کردن مصرف مواد و کسب نتیجه منفی در تست، راه‌هایی رایج شده و به کار می‌رود. برای مثال گاهی افراد دست به رقیق کردن نمونه می‌زنند که البته به راحتی با بررسی کراتین و میزان اسیدیته ادرار قابل تشخیص است.

تلقیح واکسن کزاز

کزاز یک بیماری باکتریایی جدی است که به گرفتگی شدید عضلات، مشکلات تنفسی و حتی مرگ منجر می‌شود. اسپور باکتری کزاز معمولا در خاک و کود دیده می‌شود و از طریق هرگونه زخم، بریدگی، خراش، سوختگی و هرگونه شکاف در پوست وارد بدن شده و تکثیر می‌شود. بهترین راه مقابله با کزاز پیشگیری و تزریق واکسن است که در برنامه واکسیناسیون کشوری وجود داشته و در 2 ماهگی، 4 ماهگی، 18 ماهگی، 4 تا 6 سالگی به همراه واکسن بیماری‌های دیفتری و سیاه‌سرفه تحت عنوان واکسن ثلاث تزریق شده و پس از آن هر 10 سال یک بار همراه با واکسن دیفتری تزریق می‌شود، بنابراین اگر زوجین به خصوص خانم‌ها پس از 10 سال از آخرین تزریق واکسن آن را تمدید نکرده‌اند باید آن را تزریق کرده و کارت واکسن خود را دریافت نمایند. تزریق واکسن در خانم‌ها از آن جهت بیشتر مورد اهمیت است که ایمنی مادر به این بیماری می‌تواند نوزادش را نیز از ابتلا به کزاز نوزادی که به علت استفاده از وسایل آلوده حین زایمان و بریدن بند ناف، ختنه، سوراخ کردن گوش و... ایجاد می‌شود، مصون نگه دارد.

آزمایش تشخیص تالاسمی

تالاسمی نوعی کم خونی ارثی است که به دلیل اختلال در کارکرد گلبول‌های قرمز خون ایجاد می‌شود. این بیماری ارثی است؛ از کودکی آغاز شده و تا پایان عمر ادامه خواهد داشت.

تالاسمی آلفا :

چنانچه هموگلوبین فردی به میزان کافی پروتئین نوع آلفا را نداشته باشد فرد به تالاسمی آلفا مبتلا می‌شود. تالاسمی آلفا 4گونه دارد که با توجه به اثراتی که در بدن ایجاد می‌کند از خفیف تا شدید تقسیم‌بندی می‌شود.

تالاسمی بتا :

در افرادی که هموگلوبین، پروتئین بتا را به میزان کافی تولید نمی‌کند، تالاسمی بتا ایجاد می‌شود. دوگونه تالاسمی بتا وجود دارد که با توجه به اثرات آنها در بدن از خفیف تا شدید تقسیم‌بندی می‌شوند و عبارت‌اند از تالاسمی مینور و ماژور.

تالاسمی مینور :

در این حالت کمبود پروتئین به حدی نیست که سبب اختلال در عملکرد هموگلوبین شود. اما فرد به یک کم‌خونی خفیف مبتلا است که البته با کم خونی فقر آهن بسیار متفاوت است. باید بدانید ازدواج یک فرد مبتلا به تالاسمی مینور با افراد سالم و فاقد ژن تالاسمی هیچ مشکلی نه برای خود و نه برای کودکان آینده‌شان نخواهد داشت به جز اینکه ممکن است تا 25 درصد ژن تالاسمی از پدر یا مادر مبتلا به فرزندشان انتقال یافته و او نیز دارای ژن تالاسمی شود که البته به جز کمی کم‌خونی مشکل دیگری نخواهد داشت.

تلاسمی ماژور :

در این حالت کمبود پروتئین بتا در هموگلوبین بسیار شدید است و به کم‌خونی شدید می‌انجامد و از آنجا که مغز استخوان‌ها و طحال تلاش زیادی برای ساختن خون می‌کنند تا کمبود خون را جبران کنند در اثر تلاش زیاد بد فرم شده و دچار تغییراتی در شکل و اندازه می‌شوند. از آنجا که کمبود خون شدید است فرد نیاز به دریافت خون منظم و مراقبت‌های پزشکی فراوان دارد و هزینه هنگفتی را هم به خانواده و هم به سیستم بهداشتی‌درمانی تحمیل می‌کند. باید بدانید که تالاسمی ماژور نتیجه ازدواج دو فرد ناقل تالاسمی مینور با هم است و انجام این آزمایش‌ها به دلیل آن است که افراد ناقل تالاسمی مینور شناسایی شده و چنانچه هر دو نفر به آن مبتلا هستند سعی می‌شود با انجام مشاوره از ازدواج با هم صرف‌نظر کنند و در غیر این صورت چنانچه زوجین اصرار به ازدواج داشته باشند بهتر است با مشاوره تنظیم خانواده از بچه‌دار شدن جلوگیری کنند.

:: موضوعات مرتبط: ازدواج و ھﻤﺴﺮداری , پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: آزمایش‌های پیش از ازدواج ,



ماسک های معجره گر در خانه پنهان اند!
نوشته شده در 27 شهريور 1389
بازدید : 2139
نویسنده : TAKPAR
ماسک های معجره گر در خانه پنهان اند!
ماسک های معجره گر در خانه پنهان اند!

هلو: پوستی درخشان داشته باشید

این میوه ضدسرطان است. بهتر است این میوه را تازه مصرف کنید. البته کمپوت و میوه خشک شده آن نیز سرشار از انواع خاصیت هاست، اما نه به اندازه میوه تازه آن.
لوسیون هلو برای پوست ها معمولی و خشک
• یک عدد هلو
• روغن بادام شیرین یا روغن نارگیل 2 قاشق غذاخوری
• عصاره پرتقال 2-1 قطره
یک عدد هلو را خوب بکوبید و در پارچه ریخته و فشار دهید تا آب اش جدا شود. سپس روغن بادام یا نارگیل و در نهایت عصاره پرتقال را به آن اضافه کنید. محلول حاصل را به عنوان لوسیون برای پوست معمولی یا خشک استفاده کنید.

بابونه: رفع حسایت والتهاب

این گیاه سال هاست که به عنوان یک گیاه پرخاصیت شناخته شده است و به همین خاطر از آن در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی پوست و مو به میزان زیاد استفاده می شود. از جمله خواص ایده آل آن، ضد حساسیت و ضدالتهاب بودن است.

بالم لب بابونه

• روغن بادام شیرین یک دوم قاشق چایخوری
• روغن جوجوبا یک دوم قاشق چایخوری
• پودر گل خشک شده بابونه یک دوم قاشق چایخوری
• لانولین یک دوم قاشق چای خوری
در ظرفی روغن بادام شیرین، روغن جوجوبا و لانولین را گرم کنید. پودر گل خشک شده بابورنه را به آن اضافه کنید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد تا غلیظ شود. مخلوط را از یک صافی رد کنید تا کاملاً صاف شود. شما می توانید در فصل سرما از این بالم برای رفع خشکی لب هایتان استفاده کنید.

گل سرخ: برای هر زمان و هرجا

این گل زیبا خواص بهداشتی و زیبابی دارد؛ به همین خاطر از عصاره آن در انواع محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می شود. عصاره این گل حاوی خواص ضد حساسیت و ضدالتهاب است.

حمام گل سرخ

• گلبرگ رز یک فنجان
• عصاره گل سرخ یک دوم فنجان
• شیر نارگیل یک دوم فنجان
همه این مواد را با هم مخلوط کنید. از این مخلوط می توانید به عنوان یک لوسیون ایده آل در وان حمام تان استفاده کنید. کمی از این مخلوط را در وان بریزید و به مدت 10 تا 15 دقیقه در وان استراحت کنید. سپس بدن تان را آبکشی کنید و مرطوب کننده بزنید.

لوسیون گل سرخ

• روغن بادام شیرین 2 قاشق چایخوری
• گلاب، یک فنجان به همراه گلبرگ های گل سرخ
• عصاره گل سرخ
• موم 2 قاشق چایخوری
در ظرفی موم را گرم کنید و روغن بادام شیرین را به آن اضافه کنید کم کم گلاب و عصاره گل سرخ را به آن اضافه کنیدو بگذارید محلول کمی غلیظ شود. از این ترکیب می توانید به عنوان لوسیون بدن استفاده کنید. روغن بادام و گلاب به عنوان یک مرطوب کننده، ایده آل عمل می کند.

کرم گل سرخ

• روغن بادام شیرین 2 قاشق غذاخوری
• موم یک قاشق چایخوری
• لانولین یک قاشق چایخوری
• عصاره گل سرخ 10-20 قطره
موم راگرم کرده و لانولین را به آن اضافه کنید. بعد از کمی گرم شدن، روغن بادام شیرین، گلاب و عصاره گل سرخ را به آن اضافه کنیدو بگذارید کمی بجوشد. بعد از این که غلیظ شد، بگذارید سرد شود و به عنوان کرم از آن استفاده کنید.

موز: ماسکی سرشار از پتاسیم

این میوه سرشار از پتاسیم و خواص بسیاری برای حفظ سلامت پوست و مو دارد.

ماسک موز

• موز یک عدد
• عسل یک قاشق چایخوری
• روغن جوجوبا یک دوم قاشق چایخوری
• ماست یک قاشق چایخوری
• سفیده تخم مرغ یک عدد
سفیده تخم مرغ را در ظرفی خوب بزنید تا پف کند. سپس ماست، روغن جوجوبا و عسل را به آن اضافه کنید و خوب بزنید تا کاملاً یک دست شود. موز را خوب بکوبید، سپس به سایرمواد اضافه کنید بهترین زمان برای استفاده از این ماسک قبل از حمام است. ماسک را روی تمام صورت تان بمالید. شما می توانید پوست تان را به آرامی ماساژ دهید و بعد از 10 تا 15 دقیقه ماسک را بشویید.

لیمو: ضد عفونی کننده و آنتی باکتریال

این میوه داری خواص آنتی باکتریال و ضدعفونی کننده است و همچنین در حفظ سلامت پوست نقش به سزایی دارد.
لیمو برای رفع خشکی آرنج
• عرق نعنا یک دوم فنجان
• آب لیموی تازه یک دوم فنجان
عرق نعنارا با آب میوه تازه مخلوط کنید. این محلول را در شیشه ای نگه دارید؛ به کمک پنبه ای آغشته به این محلول، هر چند ساعت یک بار آرنج تان را مرطوب کنید. بگذارید محلول خشک شود، سپس مجدداً آرنج تان به به محلول آغشته کنید.

اسپری مو با لیمو

• لیمو یک عدد
• آب 2 فنجان
لیمو را قطعه قطعه کنید و به آب اضافه کنید. سپس آن را چند دقیقه ای بجوشانید تا محلول غلیظ شود. شما می توانید از این محلول برای حالت دادن موهایتان استفاده کنید. از آن جایی که این محلول کاملاًٌ طبیعی است، از آن می توانید برای حالت دادن موهای کودک هم استفاده کنید. اگر موهایتان فوق العاده خشک است، می توانید از پرتقال به جای لیمو استفاده کنید.

پرتقال: حمامی از ویتامین c

این میوه سرشار از ویتامین c است و خواص دارویی و بهداشتی بسیاری برای پوست های چرب دارد.

اسکراب پرتقال

• پرتقال یک عدد
• جو کوبیده شده 4 قاشق چایخوری
پرتقال را آب بگیرید، جوپخته و کوبیده شده را به آن اضافه کنید. اسکراپ را روی پوست صورت و بدن تان بمالید و ماساژ دهید. پس از 2-3 دقیقه بشویید.

حمام پرتقال

• پوست پرتقال خردشده یک قاشق غذاخوری
• گل پرتقال یک قاشق غذاخوری
• پوست لیمو خردشده یک قاشق غذاخوری
• برگ جعفری یک قاشق غذاخوری
• بابونه یک قاشق غذاخوری
• روغن بادام شیرین یک قاشق غذاخوری
همه مواد مخلوط کنید و قبل از این که حمام بروید، مخلوط را به وان اضافه کنید. پوست پرتقال سفید کننده است. استفاده از عصاره بادام لطافت پوست را تضمین می کند.

بادام رطوبت با دوام

کرم دست بادام
• روغن بادام یک قاشق غذاخوری
• پودر ریشه گل همیشه بهار یک قاشق غذاخوری
• پودر جعفری یک قاشق غذاخوری
• عسل کمی
• تخم مرغ یک عدد
پودر گیاهان و روغن بادام را مخلوط کنید. تخم مرغ و عسل را به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید.
ماهی یک بار این مخلوط را روی دست هایتان بمالید تا خشکی دست هایتان بهبود پیدا کند.
بهتر است بعد از مالیدن این کرم روی دستها، کمی آنها را ماساژ دهید تا کاملاً جذب دستتان شود.

اسکراب بادام و عسل

پودر بادام 4 قاشق چایخوری
• روغن جوجوبا 2 قاشق چایخوری
• عسل 4 قاشق چایخوری
• عصاره نعنا 5 قطره
همه مواد را خوب مخلوط کنید. حدود 1 قاشق چایخوری از آن را روی صورت مرطوب تان بمالید وماساژ دهید، سپس صورت تان را با آب ولرم بشویید و مرطوب کننده بزنید.

:: موضوعات مرتبط: پزشکی , ,
:: برچسب‌ها: ماسک های معجره گر در خانه پنهان اند! ,



كارت صدا
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2085
نویسنده : TAKPAR
كارت صدا
كارت صدا


 كارت هاي صدا حداقل 4 وظيفه را در كامپيوتر بر عهده دارند. آنها بعنوانsynthesizer رابط MIDI و مبدل آنالوگ به ديجيتال(A/D) در حال ضبط كردن و مبدل ديجيتال به آنالوگ(D/A) در حال پخش عمل مي كنند. اكنون به توضيح هر كدام مي پرداريم:

: The Synthesizer
 

Synthesizer رساننده صدايي است كه كارت صدا توليد كرده است. در اينجا ما سه نوع سيستم داريم :


FM Synthesiz,Ware tables Sampling,Physical Modeling


FM Synthesiz :
 

ارزانترين كارتهاي صدا از تكنولوژيFM براي مدل كردن آلات موسيقي متفاوت استفاده مي كنند. اين كارتهاي صدا واقعاٌSynthesizer هستند. كارت صدا اصواتي توليد مي كند كه از تركيب يك سري صداهاي مصنوعي ساخته شده است.


Ware tables Sampling :
 

Ware table بهترين وگرانترين تكنولوژي در كارتهاي صدا است. اين بدان معني است كه صدا در كارتهاي صدا از دستگاههاي واقعي ضبط مي شود. بعنوان مثال از روي يك پيانو يك نمونه كوچك ضبط و ذخيره مي شود و زماني كه موزيك اجرا مي شود در حقيقت شما به اين اصواتي كه بصورت نمونه ضبط شده است گوش مي دهيد، لذا زماني كه اين نمونه هاي صوتي داراي كيفيت بالايي باشند كارت صدا اصوات دل انگيزتري توليد مي كند. در اين حالت صداي پيانو مانند يك پيانو واقعي شنيده مي شود. سيستمare table در كارت صداهايBlasters AWE بكار رفته است.


: Physical Modeling
 

در اين حالت اصوات توليدي در نتيجه نرم افزار مدل شده اند. در اين حالت به نظر مي آيد كه پروسسور بايد كار طاقت فرسايي انجام دهد.كارت صداهايOrginal ماركGold شامل صداي 14 دستگاه هستند كه بدين روش مدل شده اند.


آزمايش صدا:
 

كيفيت اصلي كارت صدا را بوسيله اجراي يك فايلMIDI مي توان امتحان كرد. در اين حالت براحتي مي توانيد تفاوت را احساس كنيد. همچنين در تعداد نت هايي كه در يك لحظه مي تواند اجرا شود هم، تفاوت وجود دارد.


اگر شما مي خواهيد موزيك خود را در كامپيوتر خود بسازيد، الزاماٌ براي ساختن اين موزيك از صداهاي موجود در كامپيوتر خود استفاده كرده ايد و هرچه كار شما بزرگتر باشد نمونه صداهاي بيشتري احتياج داريد.


بعضي كارتهاي صدا نمونه هاي صداهاي جديد را مي پذيرند و شما مي توانيد نمونه هاي جديد خود را ذخيره سازيد. در اين حالت كارت صدا يكRAM بعنوان حافظه در خود دارد تا بتوانيد صداهاي مورد نظر را روي آن دانلود كنيد.


مبدل آنالوگ به ديجيتال:
 

زمانيكه در حال ضبط صداهاي آنالوگ هستيد(مثلاٌ هنگام ضبط صدا از ميكروفن) به يك مبدل آنالوگ به ديجيتال احتياج داريد و مبدل ديجيتال به آنالوگ نيز زماني استفاده مي شود كه صداي ديجيتال بايد مجدداٌ براي آمپلي فاير اسپيكرهاي شما به سيگنال آنالوگ تبديل شود.


امواج صدا پس از اين كه از طريق ميكروفن به كارت صدا منتقل مي شوند، در آنجا به يكسري پالسهاي ديجيتال تبديل مي گردند كه هر از چند گاهي در يك فايل ذخيره مي شوند. بنابراين ضبط يك صوت در كامپيوتر شامل يك فرآيند تبديل آنالوگ به ديجيتال ميباشد. اما در حالت اجراي يك فايل صوتي جريان بيتهاي صفر و يك اطلاعاتي تبديل به سيگنالهاي آنالوگي مي شوند كه در نهايت به بلندگوي اسپيكر شما ختم مي گردد.


فرآيند نمونه گيري:
 

همانطور كه ذكر شد ضبط ديجيتالي صدا را بعنوان نمونه گيري شناختيم. شما مي توانيد هر صدايي را كه مي خواهيد، روي يك فايل ذخيره كنيد و براي اينكار كافي است شما كارت صدايي بهمراه ميكروفن داشته باشيد. عمليات نمونه گيري نيز مي تواند با روشها و كيفيتهاي متفاوت انجام پذيرد:


نمونه گيري 8 بيتي يا 16 بيتي،11.22 يا 44 كيلو هرتز، استريو يا مونو


عددي كه بر حسب كيلو هرتز بيان مي شود نشان مي دهد كه صدا نمونه هاي صوتي چند هزار بار در ثانيه ضبط مي شود.


كيفيت صداي نمونه گيري شده:
 

يك نمونه صدا مانند صداي ضبط شده روي نوار كاست است كه كيفيت آن مي تواند خوب يا بد باشد در اينجا بر نحوه تنضيمات براي كيفيت گذري مي كنيم.


در هنگام ضبط صداي ديجيتالي در هر ثانيه چندين نمونه از صدا گرفته مي شود هر چه تعداد اين نمونه ها در واحد زمان بيشتر باشد كيفيت بهتر است. طبيعتاً يك نمونه گيري بدون وقفه از سيگنال صوتي بهترين كيفيت را خواهد داشت ولي در عمل غير ممكن است.


براي ضبط سي دي هاي صوتي ( Audio CD ) به تعداد 44100 بار در ثانيه از سيگنال صوتي نمونه گيري مي شود.


كيفيت با واحد Hz و رزولوشن با تعداد بيت اندازه گيري مي شود. هر چه مقدار KHz بيشتر باشد كيفيت بهتر مي شود اما فايل شما هم بزرگتر مي شود. نمونه گيري 8 بيت يا 16 بيت به اين اشاره دارد كه چه مقدار اطلاعات از سيگنال صوتي در هر بار نمونه گيري ذخيره شود. 16 بيت يك كيفيت خوب به ما تحويل مي دهد.


فرض كنيد فايل صوتي ديجيتال شما استريو 2 كانال 16 بيت در 44.1KHz باشد حجم فايل صوتي به صورت زير خواهد بود


176400=44100 نمونه در ثانيه*16 بيت* 2 كانال


همانطور كه مي دانيد 8 بيت برابر يك بايت است بنابراين اندازه فايل ها با كيفيت CD در حالت استريو به صورت زير خواهد بود


زمان اجرا حجم فايل


1 دقيقه 10 مگابايت


1 ساعت 605 مگابايت


74 دقيقه 746 مگابايت


آنچه در اينجا مي بينيد مربوط به فايل با فرمتWave است. استريو 16 بيت و 44KHz كيفيت بسيار خوبي در اختيار شما قرار مي دهد اما فايلهاي با فرمتWave حجم زيادي اشغال مي كنند فايلهايMP3 بسيار فشرده شده اند در مورد اين فرمت در آينده صحبت خواهيم كرد.


:: موضوعات مرتبط: ﮐﺎﻣﭙﯿﻮﺗﺮ و اﯾﻨﺘﺮﻧﺖ , ,
:: برچسب‌ها: كارت صدا ,



تست ازدواج ( مخصوص دختر و پسرهای مجرد )
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2278
نویسنده : TAKPAR

در بین ما افرادی وجود دارند که مجردند و ترجیح می دهند هر چه زودتر تشکیل خانواده بدهند، اما در این بین هستند اشخاصی که ترجیح می دهند همچنان مجرد بمانند و یا دیر تر ازدواج کنند. باید اشاره داشت در بیشتر افرادی که تشکیل خانواده می دهند میل به ازدواج احساس می شود، یعنی زمانی که این احساس در آنها به وجود آمد تشکیل خانواده می دهند… حال شاید شما بپرسید، این نیاز را چگونه باید در وجود خودمان بشناسیم تا ازدواج کنیم… آیا اصلاً چنین احساسی در ما به وجود می آید یا نه؟ تست های زیر را پاسخ دهید تا متوجه شوید که در وجودتان چنین میلی دارید یا خیر؟
۱- آیا زمانی که مادر و پدری را به همراه فرزند کوچکشان می بینید، غبطه می خورید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات

۲- آیا زمانی که یک زوج جوان را در حال خنده می بینید، افسوس می خورید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۳-آیا همچون گذشته از اوقات تنهایی تان لذت می برید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۴- زمانی که در جمع دوستان متاهل هستید،به خود می گویید که ای کاش من هم متاهل بودم؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۵-آیا شده که تا به حال حضور شخصی از جنس مخالف، شما را دگرگون کند؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۶- آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که تنهایی دیگر بس است؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۷-آیا تا کنون برایتان پیش آمده که شادی تان را بخواهید به کسی از جنس مخالف، انتقال دهید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۸- آیا شما موسیقی های آرام گوش می دهید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۹- آیا شده زمانی که پشت ویترین یک فروشگاه هستید، احساستان به شما بگوید برای کسی هدیه ای بخرید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۱۰- آیا رنگ زندگی برای شما تغییر کرده است؟ امیدواریم که حضور شخصی زندگی تان را دگرگون کند.
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۱۱- آیا شده در چند ماه اخیر، لبخند فردی، امید را در دلتان زنده کند و نگاه شما به زندگی تغییر کند؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۱۲- زمانی که پدر مادرتان می گویند، دیگر زمان ازدواج فرا رسیده است، اخم نمی کنید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۱۳- آیا به تازگی در خیالتان مراسم خواستگاری را مرور می کنید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات
۱۴- آیا اخیرا برایتان پیش آمده عاشق کسی شده باشید، اما حجب و حیا اجازه ندهد، آن را با او در میان بگذارید؟
الف)بله ب)خیر ج)گاهی اوقات نتیجه:
اگر از ۱۴ پرسش بالا به ده گزینه پاسخ بلی داده اید، به این معنی است که نیاز به ازدواج در وجودتان احساس شده است.
اگر به ده گزینه پاسخ خیر داده اید، به این معنی است که نیاز به ازدواج هنوز در وجودتان احساس نشده است .
اگر به هفت گزینه پاسخ گاهی اوقات داده اید به این معنی است که هنوز سر در گم هستید و نمی دانید که باید ازدواج کنید یا نه، همچنان مجرد بمانید.


:: موضوعات مرتبط: ازدواج و ھﻤﺴﺮداری , ,
:: برچسب‌ها: تست ازدواج ( مخصوص دختر و پسرهای مجرد ) ,



یك تست ضریب هوشی جالب
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2421
نویسنده : TAKPAR

توجه داشته باشید که باید بدون مکث جواب بدید !


۱ )یک فروند هواپیما در مرز آمریکا و کانادا سقوط می‌کند. بازماندگان از سقوط را در کجا دفن می‌کنند؟
کانادا – آمریکا – هیچ‌کدام
۲) یک خروس در بام خانه‌ای که شیب دوطرفه دارد، تخم می‌گذارد. این تخم از کدام طرف می‌افتد؟
شمال – جنوب – هیچ‌کدام

۳ )خانمی‌عاشق رنگ قرمز است و تمام وسایل‌ او به رنگ قرمز است. او در آپارتمانی یک طبقه که قرمزرنگ است، زندگی می‌کند. صندلی و میز او قرمزرنگ است.تمام دیوارها و سقف آپارتمان قرمزرنگ هستند. کفپوش آپارتمان و فرش‌ها نیز قرمزرنگ هستند.تلویزیون هم قرمز رنگ است. سریع پاسخ دهید که پله‌های آپارتمان چه رنگی هستند؟
قرمز – آبی – هیچ‌کدام

۴ )پدر و پسری را که در حادثه رانندگی مجروح شده بودند، به بیمارستان می‌برند.پدر در راه بیمارستان فوت می‌کند ولی پسر را به اتاق عمل می‌برند. پس از مدتی دکتر می‌گوید من نمی‌توانم این شخص را عمل کنم، به علت اینکه او پسر من است.آیا به نظر شما این داستان می‌تواند صحت داشته باشد؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۵ ) اگر چهار تخم‌مرغ، آرد، وانیل، شکر، نمک و بیکینگ پودر را با همدیگر مخلوط کنید، آیا کیک خواهید داشت؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۶) آیا می‌توانید از منزلتان بالاتر پرش کنید؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۷ ) یک کیلوگرم آهن چند گرم سنگین‌تر از یک کیلو گرم پنبه است؟
۱گرم – ۱۰۰گرم – هیچ‌کدام

۸ ) مردی به طرف یک پلیس که در حال جریمه کردن اتومبیل بود، می‌رود و التماس می‌کند که پلیس جریمه نکند ولی آقای پلیس قبول نمی‌کند. به پلیس نه یک بار بلکه هشت بار بد دهنی می‌کند.جواب دهید که این مرد چند بار جریمه خواهد شد؟
۸ بار – ۹بار – هیچ‌کدام

۹ ) اگر تمام رنگ‌ها را با هم مخلوط کنید، آیا رنگین کمان خواهیم داشت؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۱۰ ) گرگی به بالای کوه می‌رود تا غرش شبانه‌اش را آغاز کند.چه مدت طول می‌کشد تا به بالای کوه برسد؟
دو‌شب – پنج‌شب – هیچ‌کدام

۱۱) اگر به‌طور اتفاقی وارد کودکستان دوران کودکی‌تان شوید، آیا قادر به خواندن نوشتن و انجام جدول ضرب خواهید بود؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۱۲) آیا امکان دارد یک نفر سریع‌تر از رودخانه می‌سی‌سی‌پی شنا کند؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۱۳) آقای بیل اسمیت و خانم ژانت اسمیت از هم طلاق می‌گیرند. پس از مدتی خانم ژانت اسم اولیه خود را پس می‌گیرد.با این حال، پس از پنج سال با اینکه هنوز از آقای بیل اسمیت طلاق گرفته است، دوباره خانم ژانت اسمیت می‌شود. آیا این قضیه امکان‌پذیر است؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۱۴) آقای جیم کوک مشکوک به قتل است ولی وقتی که پلیس از او سوال می‌کند که در موقع قتل کجا بوده است، آقای جیم می‌گوید در خانه مشغول تماشای سریال مورد علاقه‌ام بوده‌ام. حتی جزئیات سریال را برای پلیس شرح می‌دهد.آیا این موضوع ثابت می‌کندکه آقای جیم بی‌گناه است؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۱۵) یک شترمرغ تصمیم می‌گیرد که به وطنش بازگردد.چه موقع برای پرواز او به جنوب مناسب است؟
بهار – پاییز – هیچ‌کدام

۱۶ ) جمله بعدی صحت دارد.جمله قبلی غلط است.آیا این قضیه منطقی است؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۱۷) آیا امکان دارد که یک اختراع قدیمی‌قادر باشد که پشت دیوار را به ما نشان دهد؟
آری – خیر – هیچ‌کدام

۱۸ ) اگر بخواهید یک نامه به دوست‌تان بنویسید، ترجیح می‌دهید با شکم پر یا با شکم خالی بنویسید؟
پر – خالی – هیچ‌کدام

پاسخ سوالات در لینک زیر

 


● پاسخنامه
۱) هیچ کدام. بازماندگان که زنده هستند نیازی به دفن کردن ندارند.
۲) هیچ کدام.خروس که تخم نمی‌گذارد!
۳)هیچ کدام.آپارتمان یک طبقه که راه پله ندارد!
۴) آری. اگر این سوال را نتوانستید جواب دهید، وای بر شما.دکتر یک خانم جراح است یعنی این شخص مادر پسر است!
۵) خیر، شما پیش از اینکه کیک داشته باشید باید آن را بپزید !
۶) آری،.بپرید و ببینید که خانه شما چقدر می‌پرد!
۷) هیچ کدام. یک کیلوگرم آهن با یک کیلوگرم پنبه به طور دقیق برابر هستند.
۸) هیچ کدام. خودرو به آن مرد تعلق ندارد.
۹) خیر.رنگ خاکستری خواهید داشت.
۱۰) هیچ‌کدام. گرگ پیشتر بالای کوه است.
۱۱) آری، شما فقط از کودکستان دیدن می‌کنید و با همین شرایطی که الان دارید فقط وارد کودکستان شده‌اید.
۱۲) آری، چون که رودخانه‌ها که قادر به شنا کردن نیستند!
۱۳) آری ژانت با یک آقای دیگر که فامیل‌اش اسمیت بوده، ازدواج کرده است.
۱۴) خیر.چون که ممکن است این سریال تکراری باشد و او پیشتر این سریال را دیده باشد.
۱۵) هیچ کدام.شتر مرغ که قادر به پرواز نیست.
۱۶) هیچ کدام. چون که جملات متضاد هم هستند.
۱۷) آری.پنجره یک اختراع قدیمی‌است که به وسیله آن می‌توان پشت دیوار را مشاهده کرد!
۱۸) هیچ کدام.بهتر است که یک نامه عاشقانه را با قلم و کاغذ بنویسید و با شکم نمی‌توان نامه نوشت!

● تفسیر آزمون
▪ اگر تعداد جواب‌های صحیح شما بین صفر تا ۵ بود، معنایش این است که شما به طرز وحشتناکی به جزئیات بی‌توجهید. حواستان کجاست؟
▪ اگر تعداد جواب‌های درست بین ۶ تا ۱۰ بود، نسبتاً بد نیست، اگرچه این نشان می‌دهد که چندان به جزییات توجه نمی‌کنید. شاید دارید به مسایلی توجه می‌کنید که بقیه به آنها توجه نمی‌کنند. خدا کند این‌طور باشد!
▪ اگر تعداد جواب‌های درست شما بین ۱۱ تا ۱۵ بود، بسیار خوب است.شما خوب به جزییات توجه می‌کنید. خدا خیرتان بدهد!
▪ اگر تعداد جواب‌های صحیح شما بین ۱۶ تا ۱۸ بود، یعنی شما یک پا شرلوک هولمز هستید. احسنت!


:: موضوعات مرتبط: طﻨﺰ و ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ , ,
:: برچسب‌ها: یك تست ضریب هوشی جالب ,



مرغ سرخ کرده با قارچ و خامه
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2154
نویسنده : TAKPAR

مواد لازم:

قارچ: نیم کیلو، خرد شده.

کره: سه قاشق غذاخوری

سینه مرغ بدون استخوان، دو نیم شده: 6 عدد

سرکه سفید: ‌سه قاشق غذاخوری

خامه زده:‌ یک پیمانه و نیم

دانه فلفل نکوبیده: 4/1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

• در یک تابه بزرگ،‌ قارچ‌ها را درون یک قاشق غذاخوری کره، روی حرارت متوسط به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که نرم شوند حرارت دهید.

• قارچ‌ها را از تابه خارج کنید.

• هر دو طرف مرغ‌‌ها را درون دو قاشق باقی‌مانده کره روی حرارت متوسط به مدت 12- 8 دقیقه تفت داده تا طلایی رنگ شوند.

• مرغ‌ها را از تابه خارج کنید.

• درون تابه سرکه را با خامه وفلفل مخلوط کرده، و حدود دو تا سه دقیقه آن‌ها را حرارت دهید تا سس خامه غلیظ شود.

• قارچ‌ها را به تابه برگردانده و کمی آن‌ها را حرارت دهید.

• سس قارچ را روی مرغ‌ها بریزید و تا سرد نشده آن را در صورت تمایل با سالاد میل کنید.


:: موضوعات مرتبط: آﺷﭙﺰی و ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﭘﺰی , ,
:: برچسب‌ها: مرغ سرخ کرده با قارچ و خامه ,



بالهایت رو کجا جا گذاشتی؟
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2199
نویسنده : TAKPAR

پرنده بر شانه های انسان نشست. انسان با تعجب رو به پرنده کرد و گفت : اما من درخت نیستم، تو نمی توانی روی شانه من آشیانه بسازی.
پرنده گفت: من فرق درخت ها و آدمها را خوب می دانم اما گاهی پرنده ها و آدمها را اشتباه می گیرم. انسان خندید و به نظرش این خنده دارترین اشتباه ممکن بود.
پرنده گفت: راستی چرا پر زدن را کنار گذاشتی؟ انسان منظور پرنده را نفهمید اما باز هم خندید.

پرنده گفت : نمی دانی توی آسمان چقدر جای تو خالی است. انسان دیگر نخندید. انگار ته ته خاطراتش چیزی را به یاد آورد، چیزی که نمی دانست چیست. شاید یک آبی دور، یک اوج دوست داشتنی.
پرنده گفت: غیر از تو پرنده های دیگری را نیز می شناسم که پر زدن از یادشان رفته است. درست است که پرواز برای یک پرنده ضرورت است، اما اگر تمرین نکند فراموش می شود. پرنده این را گفت و پر زد.
انسان رد پرنده را دنبال کرد تا اینکه چشمش به یک آبی بزرگ افتاد و به یاد آورد روزی نام این آبی بزرگ بالای سرش آسمان بود و چیزی شبیه دلتنگی توی دلش موج زد.
آنوقت خدا بر شانه های کوچک انسان دست گذاشت و گفت : "یادت می آید ؟ تو را با دو بال و دو پا آفریده بودم؟ زمین و آسمان هر دو برای تو بود. اما تو آسمان را ندیدی. راستی عزیزم بالهایت را کجا جا گذاشتی؟ "
انسان دست بر شانه هایش گذاشت و جای خالی چیزی را احساس کرد. آنوقت رو به خدا کرد و گریست...


:: موضوعات مرتبط: ﺷﻌﺮ و ﻗﻄﻌﺎت ادﺑﯽ , ,
:: برچسب‌ها: بالهایت رو کجا جا گذاشتی؟ ,



خدا چراغی به او داد
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2153
نویسنده : TAKPAR

روز قسمت بود ، خدا هستی را قسمت می کرد . خدا گفت : چیزی از من بخواهید هر چه که باشد شما را خواهم داد
سهم تان را از هستی طلب کنید زیرا که خداوند بسیار بخشنده است .
و هر که آمد چیزی خواست یکی بالی برای پریدن و دیگری پایی برای دویدن . یکی جثه ای بزرگ خواست و آن یکی چشمانی تیز . یکی دریا را انتخاب کرد و یکی آسمان را .

دراین میان کرمی کوچک جلو آمد و به خدا گفت : خدایا من چیز زیادی از این هستی نمی خواهم نه چشمانی تیز و نه جثه ای بزرگ ، نه بالی و نه پایی نه آسمان و نه دریا ، تنها کمی از خودت ، تنها کمی از خودت را به من بده
و خدا کمی نور به او داد .
نام او کرم شب تاب شد .
خدا گفت : آن نوری که با خود دارد بزرگ است . حتی اگر به قدر ذره ای باشد . تو حالا همان خورشیدی که گاهی زیر برگی کوچک پنهان می شوی .
و رو به دیگران گفت : کاش می دانستید که این کرم کوچک ، بهترین را خواست زیرا از خدا جز خدا نباید خواست .
هزاران سال است که او می تابد روی دامن هستی می تابد وقتی ستاره ای نیست چراغ کرم شب تاب روشن است و کسی نمی داند که این همان چراغی است که روزی خدا آن را به کرمی کوچک بخشیده است .

 عرفان نظر آهاری


:: موضوعات مرتبط: ﺷﻌﺮ و ﻗﻄﻌﺎت ادﺑﯽ , ,
:: برچسب‌ها: خدا چراغی به او داد ,



تو همیشه همانی...
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 1500
نویسنده : TAKPAR

نشسته اند ملخ های شك به برگ یقینم

ببین چه زرد مرا می جوند – سبزترینم

 

ببین چگونه مرا ابر كرد -  خاطره هایی

 كه در یكایك شان می شد آفتاب ببینم

 

شكستنی شده ام اعتراف می كنم  اما

زجنس شیشه ی عمر توام مزن به زمینم

 

 برای پرزدن از تو خوشا مرام عقابان

كبوترانه چرا باید از تو دانه بچینم؟

 

نمی رسند به هم دست اشتیاق تو و من

كه تو همیشه همانی       كه من همیشه همینم

 

محمدعلی بهمنی


:: موضوعات مرتبط: ﺷﻌﺮ و ﻗﻄﻌﺎت ادﺑﯽ , ,
:: برچسب‌ها: تو همیشه همانی , , , ,



تا جنون فاصله ای نیست از اینجا که منم
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2174
نویسنده : TAKPAR

گرگ هاری شده ام

هرزه پوی و دله دو .

شب درین دشت زمستان زده ی بی همه چیز

می دوم ، برده ز هر باد گرو

چشمهایم چو دو کانون شرار

صف تاریکی شب را شکند

همه بی رحمی و فرمان فرار…

 

گرگ هاری شده ام! خون مرا ، ظلمت زهر

کرده چون شعله ی چشم تو سیاه

تو چه آسوده و بی باک خرامی به برم

آه... ، می ترسم ، آه...

 

آه ، می ترسم از آن لحظه ی پر لذت و شوق

که تو خود را نگری

مانده نومید ز هر گونه دفاع

زیر چنگ خشن وحشی و خونخوار منی

پوپکم ! آهوکم!

چه نشستی غافل؟

کز گزندم نرهی ، گرچه پرستار منی!

 

پس ازین دره ی ژرف

جای خمیازه ی جادو شده ی غار سیاه

پشت آن قله ی پوشیده ز برف

نیست چیزی ، خبری

ور تو را گفتم چیز دگری هست ، نبود

جز فریب دگری.

 

من ازین غفلت معصوم تو ، ای شعله ی پاک

بیشتر سوزم و دندان به جگر می فشرم

                  

منشین با من! ، با من منشین!

تو چه دانی که چه افسونگر و بی پا و سرم ؟؟؟

 

تو چه دانی که پس هر نگه ساده ی من

چه جنونی ، چه نیازی ، چه غمی ست ؟

یا نگاه تو ، که پر عصمت و ناز

بر من افتد ، چه عذاب و ستمی ست؟

 

دردم این نیست ولی

دردم این است که من بی تو دگر

از جهان دورم و بی خویشتنم

 

پوپکم ! آهوکم!

تا جنون فاصله ای نیست از اینجا که منم!

 

مگرم سوی تو راهی باشد

چون فروغ نگهت

ورنه دیگر به چه کار آیم من

بی تو ؟ چون مرده ی چشم سیهت

                  

منشین اما با من ، منشین!

تکیه بر من مکن! ، ای پرده ی طناز حریر!

که شراری شده ام

               

پوپکم ! آهوکم!

گرگ هاری شده ام !

 اخوان ثالث


:: موضوعات مرتبط: ﺷﻌﺮ و ﻗﻄﻌﺎت ادﺑﯽ , ,
:: برچسب‌ها: تا جنون فاصله ای نیست از اینجا که منم ,



عادت
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2272
نویسنده : TAKPAR
خستگی ها را باید از بین برد! باید روحم را عادت دهم که دیگر به هیچ چیز عادت نکند ؛ نه به نگاهی، نه به لبخندی ، و نه حتی به حضور گرم رهگذری...

هراس من از آن روز است که تقویم را باز کنم و در نگاهی به روزهای گذشته آن ، ببینم که تمام قداست آن لحظه ها ، در آتش "عادت ها" سوخت و خاکستر ش...

هیچ دلم نمی خواهد خودم را خاکسترنشین ثانیه های سوخته ببینم.

 باید از عشق گذشت ، گرچه می دانم که اسارت عشق شیرین است و کشته راه عشق شدن شیرین تر...

 اگر تمام لحظه های ناب نیامده را هم بر من ببخشایی ، دیگر قلب من آن قلب سرشار دیروزی نمیشود ...


:: موضوعات مرتبط: ﺷﻌﺮ و ﻗﻄﻌﺎت ادﺑﯽ , ,
:: برچسب‌ها: عادت ,



هر وقت دلت را بتکانی عید است
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2160
نویسنده : TAKPAR

عروسی‌ عید بود و عید، عروسی‌ بود با دامنی‌ از سبزه‌ و چارقدی‌ از شكوفه‌های‌ صورتی‌ سیب. دف‌ می‌زد و می‌خندید و هلهله‌ می‌كرد و می‌آمد.ما گوشه‌ای‌ از دامن‌ عید را گرفتیم‌ و پا كوبیدیم‌ و دست‌ افشاندیم‌ و نمی‌دانستیم‌ كه‌ همیشه‌ گوشه‌ دیگر را شیطان‌ گرفته‌ است.

او هم‌ دف‌ می‌زد. او هم‌ می‌خندید و هلهله‌ می‌كرد.
شیطان‌ خاطرخواه‌ شلوغی‌ است. دلباخته‌ هیاهو. در سكوت‌ و در خلوت‌ او را خواهی‌ شناخت. در شلوغی‌ اما گم‌ می‌شود. پشت‌ هیاهو خود را پنهان‌ می‌كند.
عروسی‌ عید بود، شیطان‌ می‌زد و می‌رقصید و نقل‌ و نبات‌ فراموشی‌ روی‌ سرمان‌ می‌ریخت.
و همین‌ شد كه‌ یادمان‌ رفت...
آدم‌ها كه‌ غوغا می‌كنند، فرشته‌ها ساكت‌ می‌شوند. زمین‌ كه‌ پر هیاهو شود، آسمان‌ سوت‌ و كور می‌شود. خانه‌ها كه‌ پر از ازدحام‌ باشد، قلب‌ها خالی‌ خواهد شد.
عروسی‌ عید بود. كوچه‌ها شلوغ، كوچه‌ها پر از رفت‌ و آمد. خانه‌ها شلوغ. خانه‌ها پر از بازدید.
رفتیم‌ و آمدیم. هدیه‌ دادیم‌ و عیدی‌ گرفتیم. احوال‌ پرسیدیم‌ و پیغام‌ فرستادیم.
اما هر جا كه‌ رفتیم‌ او هم‌ آمد. شیطان‌ را می‌گویم؛ و شیرینی‌ فراموشی‌ تعارفمان‌ كرد. و همین‌ شد كه‌ یادمان‌ رفت.
نوروز آمد و رفت. عید هم‌ تمام‌ شد. و ما باز فراموشش‌ كردیم‌ و باز او را از قلم‌ انداختیم. به‌ دیدنش‌ نرفتیم. نامه‌ای‌ ننوشتیم. تبریكی‌ نگفتیم. سال‌ تحویل‌ شد و به‌ او سرنزدیم، به‌ او كه‌ از همه‌ بزرگ‌تر بود. خط‌های‌ آسمان‌ اشغال‌ نبود. ما بودیم‌ كه‌ از یاد برده‌ بودیم.
هر وقت‌ كه‌ دلت‌ را بتكانی‌ عید است و هر روز كه‌ تازه‌ شوی، نوروز.
بلند شو، بال‌های‌ تازه‌ات‌ را تنت‌ كن. باید به‌ عید دیدنی‌اش‌ بروی. دلت‌ را تقدیمش‌ كن‌ تا عیدی‌ات‌ را بگیری. دیر است‌ اما دور نیست. همین‌جاست. بسم‌الله‌ بگو و در بزن‌ همین.

:: موضوعات مرتبط: رمان و داﺳﺘﺎن , ,
:: برچسب‌ها: هر وقت دلت را بتکانی عید است ,



ذهن ما
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2267
نویسنده : TAKPAR

ذهن ما باغچه است

گل در آن باید كاشت

و نكاری  گل من

علف هرز در آن می روید

زحمت كاشتن یك گل سرخ...

كمتر از  زحمت برداشتن  هرزگی آن علف است.

 مجتبی کاشانی


:: موضوعات مرتبط: ﺷﻌﺮ و ﻗﻄﻌﺎت ادﺑﯽ , ,
:: برچسب‌ها: ذهن ما ,



مریخ آنقدرها هم عاری از حیات نیست
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2068
نویسنده : TAKPAR
دانشمندان می‌گویند، سیاره مریخ دارای مولکول‌های ارگانیک کربن داری است که می‌تواند به عنوان یکی از نشانه‌های حیات در این سیاره به حساب آید

 

 

  به گزارش بی‌بی‌سی، در سال 1976 زمانی که دو کاوشگر Viking ناسا خاک این سیاره‌ را مورد مطالعه قرار دادند، نشانه‌ای از مولکول‌های کربن دار یافت نشد ولی بعد از کشف پرکلرات در خاک بخش قطبی سیاره سرخ توسط کاوشگر فینکس در سال 2008، دانشمندان تصمیم گرفتند دوباره نتایج تحقیقات خود را مورد بازبینی قرار دهند.

 

 برای این منظور دانشمندان به صحرای "آتاکاما" در شیلی رفتند، محلی که گفته می‌شود شرایط زیست محیطی شباهت بیشتری به مریخ دارد.

 

 آن‌ها بعد از ترکیب پرکلرات با خاک این منطقه و گرما دادن به آن، متوجه تولید گازهای کربن دی‌اکسید، کلرومتان و دی‌کلرومتان شدند. این سه ماده همان گازهایی هستند که کاوشگر وایکینگ از گرما دادن به خاک مریخ در 3 دهه گذشته بدست آورده بود.

 

 یکی دیگر از یافته‌های دانشمندان این بود که این واکنش شیمیایی باعث از بین رفتن تمام ترکیبات ارگانیک در خاک می‌شد.

 

 رافائل ناوارو گنزالس از دانشگاه ملی مکزیکو سیتی که رهبری این مطالعه را بر عهده داشت می‌گوید: "نتایج مطالعه ما نشان می‌دهد که نه تنها مواد ارگانیک، بلکه پرکلرات نیز احتمالا در محل کار کاوشگر وایکینگ حضور داشته‌است. البته این نتایج نمی‌تواند پاسخی قطعی به وجود حیات در مریخ باشد ولی می‌تواند بر طریقه جستجوی ما برای حیات در این سیاره تأثیر بگذارد."

 

 وی همچنین می‌گوید مواد ارگانیک هم می‌توانند از منابع بیولوژیکی تولید شوند و هم غیر بیولوژیکی، همانطور که بسیاری از شهاب‌سنگ‌هایی که به زمین برخورد می‌کنند دارای مواد ارگانیک هستند.

 

 این مطالعات نشان می‌دهد که پرکلرات که یونی از کلرین و اکسیژن است، برای میلیاردها سال در خاک مریخ وجود داشته‌اند ولی تنها زمانی خود را نشان می‌دهد که گرم شود و در این صورت تمام مواد ارگانیک خاک را نابود می‌سازد.

 

 جالب اینجاست که دانشمندان در زمان کار کاوشگر وایکینگ در مریخ، تصور می‌کردند مواد دارای کلرینی که در خاک یافت شده‌اند بخشی از مواد شوینده‌ای بوده‌است که برای تمیز کردن سفینه استفاده می‌شده و به صورت فاضلاب از آن خارج شده‌است.

 

 هنوز معلوم نیست مواد ارگانیک در خاک مریخ وجود داشته‌اند و یا توسط شهاب سنگ از فضا به آن اضافه شده‌اند. ناسا می‌گوید یافتن این امر یکی از اهداف مأموریت مریخ سال 2011 آن‌ها موسوم به "لابراتوار علمی مریخ (MSL)" خواهد بود.

 همشهری


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: مریخ آنقدرها هم عاری از حیات نیست ,



عجیب ترین مرگ های جهان
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2477
نویسنده : TAKPAR

1) آرنولد بنت:

داستان نویس انگلیسی(1931،1867) وی برای آنکه ثابت کند آب شهرپاریس از نظر بهداشتی کاملاً سالم است، یک لیوان از آن را خورد و در اثر تیفوئید ناشیاز آن در گذشت!

 

2) آگاتوکلس:

خودکامه سراکیوز (361، 289 ق.م) در اثر قورت دادن خلال دندانخفه شد.

 

3) آلن پینکرتون:

(موسس آژانس کارآگاهیآمریکا 1819، 1884) هنگام نرمش صبحگاهی به زمین خورد و زبانش لای دندان ماند و زخمشد و در اثر قانقاریای ناشی از این زخم درگذشت.

 

4) آیزادورا دانکن:

(1878، 1927) هنگامیکه در اتومبیل بود، شال گردن بلندش به چرخ عقب اتومبیل گیر کرد و گردنش شکست و خفهشد.

 

5) اسکندر کبیر:

(پادشاه مقدونی 323،356ق.م) به دنبال دو روز میگساری و عیاشی در اثر تب درگذشت.

 

6) الکساندر:

(پادشاه یونان 1893،1920)یک میمون خانگی گازش گرفت و در اثر عفونت خون در گذشت.

 

7) تامس آت وی:

(نمایشنامه نویس انگلیسی1652، 1685) مرد فقیری بود. به دنبال روزها گرسنگی سرانجام یک گیته به دست آورد و باآن یک دست پیچ گوشت خرید و از شدت ولع همان لقمه دهان پرکن اول گلو گیرش شد و خفه اشکرد!

 

8) تامس می:

(مورخ انگلیسی(1595،1650) بر اثر بلعیدن غذای زیادی، خفه شد.

 

9) جان وینسون:

(ماجراجوی بریتانیا1557، 1629) وی در 72سالگی از اسب به زمین افتاد و میخی وارونه بر زمین افتاده بود،در سرش فرو رفت.

 

10) جروم ناپلئون بناپارت:

(آخرین بناپارت آمریکایی1878، 1945) در سنترال پارک نیویورک، پایش به زنجیر سگ زنش گرفت و افتاد و در اثر زخمهای حاصله در گذشت.

 

11) جورج دوک کلارنس:

(انگلیسی 1449،1478)به دستور برادرش ریچارد سوم در خمره شراب خفه شد.

 

12) جیمز داگلاس ارلمورتون:

(1525،1581) به وسیلهدستگاهی شبیه گیوتین که خودش آن را به اسکاتلندیان معرفی کرده بود، سر بریده شد.

 

13) رودولفونی یرو:

(ژنرال مکزیکی 1880،1917) اسبش در شن روان گرفتار شد و سنگینی طلاهایی که به همراه داشت باعث فرو رفتنبه درون ماسه شد.

 

14) زئوکسیس:

(نقاش یونان قرن پنجمق.م) به تصویری که از یک ساحره پیر کشیده بود آن قدر خندید که یکی از رگ هایش پارهشد و مرد!

 

15) ژراردونرال:

(نویسنده فرانسوی1808 ،1855) با بند پیش بند، خود را از تیر چراغ برق خیابان حلق آویز کرد.

 

16) فرانسیس بیکن:

(1561،1626) براثر گرفتاریدر یک سرمای ناگهانی درگذشت.

 

17) فالک فیتز وارنچهارم:

(بارون انگلیسی1230، 1264) در بازگشت از یک جنگ، اسبش در باتلاق افتاد و فالک که زره پوشیده بود،در درون زره اش خفه شد.

 

18) کلادیوس اول:

(امپراتور روم 54ب م.10ق.م) با یک پر آغشته به سم خفه شد.

 

19) کنت اریک مگنوسآندرئاس هرس ستنبورگ1860، 1895)

این انگلیسی در اثر خشم ناشی از مستی، با سیخ بخاری به دوستشحمله کرد، اما خودش توی بخاری افتاد و سوخت.

 

20) گریگوری یفیموویچراسپوتین:

(1871،1916) وزنه ایبه بدنش بستند و در رود نوا غرقش کردند.

 

21) لایونل جانسن:

(شاعر انگلیسی 1867،1902) از روی چهار پایه پشت بار به زمین افتاد و در اثر زخم های حاصله درگذشت.

 

22) لنگی کالیر:

(کلکسیونر آمریکایی1886،1947) در خانه خود و در تله ای مهلک که برای دستگیری دزدان کار گذاشته بود افتادو درگذشت.

 

23) مارکوس لیسینیوسکراسوس:

(سیاستمدار رومی115، 53 ق.م) این رهبر بدنام و صراف رمی به دست سربازان پارتی با ریختن طلای مذاب درحلقش درگذشت.

 

24) هنری اول:

(پادشاه انگلیسی1068،1135) در اثر افراط در خوردن مارماهی دچار ناراحتی روده شد و مرد.

 

25) یوسف اشماعیلو:

(کشتی گیر ترک) بر اثرسنگینی طلاهایی که به کمرش بسته بود در دریا غرق شد. چون نتوانست به راحتی شنا کند.

:: موضوعات مرتبط: طﻨﺰ و ﺳﺮﮔﺮﻣﯽ , ,
:: برچسب‌ها: عجیب ترین مرگ های جهان ,



بازدید : 2155
نویسنده : TAKPAR

شما هم بخوانید. چند بار بخوانید تا ضرب آهنگ درونی این غزل و حال

مولانا

را حس کنید و از عمق وجودتان بفهمید آنچه را مولانا گفته است.


نه سلامم  نه علیکم

نه سپیدم   نه سیاهم

نه چنانم که تو گویی

نه چنینم که تو خوانی

و نه آنگونه که گفتند و شنیدی...

نه سمائم  نه زمینم

نه به زنجیر کسی بسته‌ام و بردۀ دینم

نه سرابم

نه برای دل تنهایی تو جام شرابم

نه گرفتار و اسیرم...

نه حقیرم

نه فرستادۀ پیرم

نه به هر خانقه و مسجد و میخانه فقیرم

نه جهنم نه بهشتم

چُنین است سرشتم...

این سخن را من از امروز نه گفتم، نه نوشتم

بلکه از صبح ازل با قلم نور نوشتم

گر به این نقطه رسیدی

به تو سر بسته و در پرده بگویــم

تا کســی نشنـود این راز گهــربـار جـهان را...

آنچـه گفتند و سُرودنـد تو آنـی

خودِ تو جان جهانی

گر نهانـی و عیانـی

تـو همانی که همه عمر بدنبال خودت نعره زنانی

تو ندانی که خود آن نقطۀ عشقی

تو خود اسرار نهانی

تو خود باغ بهشتی

تو بخود آمده از فلسفۀ چون و چرایی

به تو سوگند

که این راز شنیدی و نترسیدی و بیدار شدی در همه افلاک بزرگی

نه که جُزئی

نه که چون آب در اندام سَبوئی

تو خود اویی  بخود آی

تا در خانه متروکۀ هرکس ننشـــینی و

بجز روشنــی شعشـعۀ پرتـو خود هیچ نبـینـی

و گلِ وصل بـچیـنی...


:: موضوعات مرتبط: ﺷﻌﺮ و ﻗﻄﻌﺎت ادﺑﯽ , ,
:: برچسب‌ها: تـو همانی که همه عمر بدنبال خودت نعره زنانی ,



نودل چینی (سالادی متفاوت و خوشمزه)
نوشته شده در 25 شهريور 1389
بازدید : 2213
نویسنده : TAKPAR

 مواد لازم:

nodel

مرغ آب پز و خرد شده = ۱ لیوان
جعفری خرد شده = ۱ لیوان
هویج رنده شده = ۱ لیوان
پیاز خرد شده= ۲ قاشق غذاخوری
مایونز = ۴/۱ لیوان
خامه = ۴/۱ لیوان
نودل (رشته چینی) = ۱ بسته

طرز تهیه:
سس مایونز و خامه را در یک ظرف جداگانه با یکدیگر مخلوط می کنیم.
در یک کاسه بزرگ مرغ ، جعفری پیاز و هویج را مخلوط می کنیم. سپس مخلوط مایونز و خامه را به آن اضافه می کنیم.
در آخر رشته چینی (نودل) را طبق دستورالعمل روی پاکت (در حدود ۳ تا ۴ دقیقه) در آب جوش قرار می دهیم و آن را آبکش کرده و به مخلوط سبزیجات و مرغ می افزاییم
برای جلوگیری از خمیر شدن رشته چینی بهتر است قبل از سرو کردن سالاد به مخلوط اضافه شود.


:: موضوعات مرتبط: آﺷﭙﺰی و ﺷﯿﺮﯾﻨﯽ ﭘﺰی , ,
:: برچسب‌ها: نودل چینی (سالادی متفاوت و خوشمزه) ,



امام جعفر صادق
نوشته شده در 24 شهريور 1389
بازدید : 2435
نویسنده : TAKPAR

امام جعفر صادق دربارۀ‌ حدیث « مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقیانِ بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْتَغیان » می فرمایند:‌ « عَلیٌ وَ فاطِمَةٌ (ع) بَحْرانِ مِنَ الْعِلْمِ عَمیقانِ لا یَبغی اَحَدُهُما عَلی صاحِبِهِ »‌ و درمورد این قسمت : « یَخْرُجُ مِنْهُمُا اللُّؤلؤُ  وَ الْمَرْجانُ » می فرمایند: « الحَسَنُ وَ الْحُسَیْنُ (ع) » .

امام صادق (ع) در تفسیر آیۀ‌ شریفۀ « دو دریا را در كنار هم قرار داد در حالی كه با هم تماس دارند و میان آن دو برزخی است كه یكی بر دیگری غلبه نمی كند » فرمود:‌« علی و فاطمه دو دریای ژرف و لبریز از دانش هستند كه یكی بر دیگری طغیان نمی كند . «‌ از آن دو دریا دُرّ و مرجان خارج می شود» یعنی امام حسین و امام حسن (ع) .

1- الرحمن / 19-22

2- تفسیر برهان، 4/ 266


:: موضوعات مرتبط: مذهبی , ,
:: برچسب‌ها: امام جعفر صادق ,